Ziarah PASRelief imbau kenangan bersama Almarhum

IPOH: Pusat Bantuan dan Kemanusiaan PAS (PASRelief) telah mengadakan kunjungan ziarah kepada keluarga Timbalan Pengarah PASRelief, Almarhum Ustaz Norazli Musa di Kampung Tasek, di sini kelmarin.

Advertisement

Rombongan yang diketuai oleh Pengarah PASRelief, Muhammad Sanusi Md Nor itu turut disertai Ahli Jawatankuasa PASRelief, Ustaz Mohd Yusni Mat Piah dan Dato’ Dr Hamdan Mohamed Khalib.

Ziarah tersebut sebagai menzahirkan takziah serta menyerahkan sedikit sumbangan kepada keluarga Almarhum atas kembalinya beliau ke rahmatullah ketika menunaikan umrah di Madinah awal pagi 12 Mac lalu.

Ketika pertemuan tersebut, masing-masing merakam nostalgia bersama Almarhum yang walaupun sedih kehilangannya, tetapi telah menjadi kenangan indah sepanjang bersama beliau.

Sanusi berkongsi kisah suka duka bersama mengepalai PASRelief, manakala Ustaz Yusni pernah sepengajian di Pakistan, sementara Dr Hamdan bersama dalam banyak misi antarabangsa.

Menurut Sanusi, Almarhum aktif bersama PASRelief sejak dibentuk, bahkan pernah mengetuai misi antarabangsa PASRelief di tahun-tahun kebelakangan ini, selain NGO Geng Ustaz yang beliau adalah Presidennya.

Turut mengejutkan beliau, Almarhum menyelesaikan segala tugasan kepadanya yang tertangguh sebelum itu sebelum berangkat menunaikan umrah seolah-olah memberi mesej ‘pemergiannya’.

Namun, kisah dikongsi isteri Almarhum, Mastura Ahmad nyata lebih bahagia didengari di mana Ustaz Norazli ‘menghadiahkan’ senyuman beberapa kali sebelum mereka masing-masing memasuki pintu 15 dan 17 Masjid Nabawi.

Ceritanya, itulah pertemuan hidup terakhir antara mereka, selain pengurusan jenazah Almarhum turut dipermudahkan Allah hingga semuanya dapat diselesaikan dengan pihak hospital, polis dan konsulat kurang 24 jam. – HARAKAHDAILY 20/3/2019   

 

IMG 20190312 WA0019