DAP panik agenda penyatuan ummah

PASIR MAS: DAP dianggap panik terhadap kerjasama atas nama penyatuan ummah yang semakin mengambil tempat dalam politik arus perdana sekarang.

Advertisement

Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi berkata, situasi itu dapat dilihat banyak kenyataan pemimpin DAP sekarang.

Katanya agak keterlaluan apabila mereka sebut kerjasama itu boleh melahirkan sebuah negara Taliban.

“Kenyataan seperti itu sebenarnya bagi menakut nakutkan masyarakat non-Muslim di negara ini.

“Namun kita percaya masyarakat bukan Islam tidak terpengaruh dengan kenyataan seperti itu,” katanya ketika merasmikan muktamar Dewan Pemuda PAS Kelantan kali ke-60 di Markas Tarbiah Pohon Buluh di sini hari ini.

Hadir sama Bendahari Perhubungan PAS Kelantan Dato’ Hanifa Ahmad, Adun Chetok Zuraidin Abdullah, Ketua Pemuda PAS negeri Ustaz Ahmad Fadhli Shaari, saf exco pemuda negeri dan Ketua DHPP Kelantan Lim Guan Seng.

Pada muktamar itu Pemuda PAS menyampaikan anugerah kepada pelajar terbaik STPM 2019 peringkat kebangsaan Dhivya Janani Mariapan dari Tanah Merah.

Juga menerima anugerah tiga sekawan yang pergi ke Makkah dengan motosikal akhir tahun lepas. Turut diadakan pelancaran baju baharu ARC Kelantan.

Nasrudin juga berkata Timbalan Presiden MIC, Dato Seri Saravanan pada ucapan di parlimen baru baru ini memberitahu masyarakat India di Kelantan hidup dalam suasana harmonis. – HARAKAHDAILY 20/4/2019