Muslimat PAS diseru jadi aspirasi blok pembangkang

SEPANGGAR: Muktamar Tahunan Dewan Muslimat PAS Negeri Sabah Kali Ke-29 telah sempurna dilangsungkan di Borneo Tree House, Tobonon, di sini kelmarin.
 
Ketua Muslimat PAS Sabah, Norsah Bongsu menyeru agar seluruh anggota Muslimat PAS menjadi aspirasi sayap kiri blok pembangkang dalam konteks politik di Sabah.
 
“Aspirasi ini perlu diwujudkan melalui tautan ukhuwah dan kerjasama yang terjalin di antara Muslimat PAS, Wanita Umno dan NGO-NGO Islam seluruh Sabah
 
“Keharmonian dalam kerjasama ini pasti akan mewujudkan blok pembangkang yang kuat untuk menjadi semak dan imbang kepada pihak Kerajaan Negeri khususnya dalam aspek kebajikan wanita.
 
“Muslimat PAS Sabah mesti berusaha mencari dan menerajui sayap kiri muafakat politik pembangkang ini agar dilihat mampu membawa aspirasi wanita Sabah tanpa lari daripada syariat,” ujar dalam ucaptama disampaikan.
 
Membawa tema “Muslimat AKIFI Teras Kemajuan Ummah”, perwakilan diseru berada dalam organisasi tersusun, kuat akidah Islamiyah dan punya tarbiyah mantap dalam menghadapi ancaman dibawa pemerintahan PH.
 
Muktamar kali ini turut menyampaikan Anugerah Tokoh Istiqamah kepada Mandin Ladale dari Tawau dan Anugerah Siti Aisyah kepada Komandan Briged Muslimat Sabah, Aisyah Ramada Ismail yang turut merangkul Anugerah Lajnah Terbaik.
 
Perasmian disempurnakan Ketua Muslimat PAS Malaysia, Senator  Ustazah Nuridah Mohd Salleh itu turut dihadiri Ketua Wanita Umno Sabah, Dato’ Jainab Dato’ Seri Panglima Ahmad Ayid bersama rombongannya dari Puteri Umno Bahagian Sepanggar. – HARAKAHDAILY 21/4/2019
IMG 20190422 WA0009
Advertisement