Ramadan: Semarakkan jambatan perpaduan

RAMADAN Kareem, Alhamdulillah segala puji dan syukur pada Allah. Kita telah masuk kepada 6 Ramadan pada tahun ini, 6 hari dilalui oleh umat Islam dalam madrasah Ramadan.
 
Bulan Ramadhan merupakan bulan tarbiyah yang Allah telah sediakan buat kita bagi sama-sama kita menginsafi sifat makhluk dan mentarbiyah diri untuk patuh pada suruhan Allah serta moga menatijahkan takwa kepada kita.
 
Dalam masa yang sama, Ramadan merupakan bulan ukhwah bila mana umat Islam beramai-ramai mengimarahkan masjid-masjid dan surau-surau bagi solat dan iftar.
 
Dikesempatan ini, saya ingin menyeru kepada agensi-agensi Pemuda PAS terutamanya Lajnah Perpaduan Nasional Pemuda di semua peringkat untuk turut sama-sama memperbanyakkan program bersama rakan-rakan non-Muslim terutamanya dalam program Iftar. 
 
Gunakanlah kesempatan iftar Ramadan ini untuk memperkenalkan keindahan Islam kepada masyarakat non-Muslim. Jadikanlah Ramadan tahun ini untuk kita rapatkan rakan-rakan non-Muslim kita kepada agensi-agensi kita terutamanya masjid dan surau.
 
MOHAMMAD ARIFIRIAZUL PAIJO
Pengerusi 
Lajnah Perpaduan Nasional
Dewan Pemuda PAS Malaysia – HARAKAHDAILY 11/5/2019
Advertisement