Ameerah dengar amanat Ketua Muslimat P. Pinang

KEPALA BATAS: Ameerah Negeri Pulau Pinang telah mengadakan pertemuan mahabah bersama pimpinan Harian Dewan Muslimat PAS Pulau Pinang di Markas Tarbiyah PAS, Pongsu Seribu, di sini semalam.

Advertisement

Pertemuan tersebut sebagai memperkenalkan saf baharu jawatankuasa Ameerah Pulau Pinang kepada Ketua Muslimat Negeri, Ustazah Hasanah Idris serta mendengar titipan nasihat dan amanat disampaikan.

Pimpinan Muslimat PAS Pulau Pinang yang hadir sama pada majlis itu adalah Naib Ketua, Siti Mastura Muhamad dan Setiausaha, Mazlina Jamaluddin dan Ketua Penerangan, Farhiyah Shafiee.

Ketua Ameerah Pulau Pinang, Aisyah Abdul Wahab memimpin pertemuan tersebut bersama kehadiran dan dukungan Ketua-ketua Ameerah Kawasan seluruh negeri ini.

Ustazah Hasanah dalam ucapannya menghurai konsep ta’aruf, ta’awun dan takaful yang penting dihadam agar gerak kerja dijayakan secara konsisten dan keutuhan amal jamaie.

Beliau juga mahu Ameerah berperanan terutama kepada wanita muda untuk membawa politik Islam agar mereka semakin mendekati tatacara hidup Islam khususnya dan juga PAS umumnya. – HARAKAHDAILY 22/5/2019