‘Dakwah Corner’ PAS Shah Alam imarah Ramadan

SHAH ALAM: Lajnah Dakwah PAS Kawasan Shah Alam bersama Lajnah Dakwah Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat Shah Alam telah mengadakan Dakwah Corner, kelmarin.

Advertisement

Program tersebut merupakan satu usaha mendekati masyarakat dan mengimarahkan Ramadan kepada Muslim khususnya yang telah dijalankan di Bazar Ramadan Seksyen 13, di sini.

Menurut Pengerusi Lajnah Dakwah Pemuda PAS Shah Alam, Syafiq Ashraf Asli, Dakwah Corner itu menjadi medan pihaknya menyemai usaha dakwah kepada anak muda dan warga Shah Alam.

Di medan tersebut, semua penggerak telah mengedarkan risalah panduan mengenai amalan di bulan Ramadan, selain buah tamar dan bubur lambuk untuk menjadi juadah berbuka.

Program diketuai Pengerusi Lajnah Dakwah PAS Shah Alam, Ustaz Husni Zaim Muhammad itu telah mengedarkan pek Ramadan tersebut kepada lebih 200 pengunjung bazar dibantu 15 tenaga penggerak.

Katanya, usaha dakwah dijalankan itu sebagai memenuhi seruan Rasulullah S.A.W supaya menyebar salam, menghubung silaturahim, memberi makan dan mendirikan ibadah malam. – HARAKAHDAILY 14/5/2019

IMG 20190514 WA0054