Pendidik kekal jadi sandaran untuk bangun ummah

TAMBUN: Para pendidik mempunyai peranan untuk menggunakan pekerjaan mereka sebagai medium yang berkesan dalam menyentuh hati masyarakat kepada Islam.
 
Malah, para pendidik khususnya yang telah bersara, diseru menggunakan harta dimiliki untuk disalurkan kepada gerak kerja Islam melalui sumbangan dan sedekah jariah.
 
Perkara tersebut diungkapkan Pengerusi Lajnah Pendidikan PAS Kawasan Tambun, Abdul Kahar Mat Som pada Sambutan Hari Guru di Pusat Tarbiyah PAS Tambun, Taman Meru, di sini semalam.
 
Sementara itu, Yang DiPertua PAS Tambun, Ustaz Salleh Said menyentuh perihal kebajikan guru-guru yang menjadi tanggungjawab semua pihak sebagaimana PAS berperanan terhadap Guru PASTI.
 
Beliau turut memotivasikan bahawa tugas mulia para guru merupakan sumbangan dan dakwah kepada masyarakat yang tentunya di Hari Akhirat nanti akan mendapat balasan daripada Allah.
 
Majlis tersebut telah diakhiri dengan tazkirah sebelum berbuka puasa yang disampaikan oleh Pengerusi SRITI Al-Istiqamah, Ustaz Fariq Izwan Md Bahrin. – HARAKAHDAILY 20/5/2019
Advertisement