Muslimat Bagan Serai sumbang barangan dapur

BAGAN SERAI: Bagi meringankan sedikit bebanan ditanggung ibu-ibu tunggal dan warga emas, Dewan Muslimat PAS Kawasan Bagan Serai tampil menghulurkan sumbangan ala kadar kepada 21 penerima.
 
Ketua Muslimat PAS Bagan Serai, Ustazah Rohaya Bakar berkata, sumbangan berupa barangan keperluan dapur itu telah disampaikan oleh Adun Gunung Semanggol, Razman Zakaria.
 
Katanya 21 penerima terdiri daripada penduduk Parit Gabis Bawah, Parit Haji Taib 1, 2 dan 3 dan Alor Pongsu, di mana ada sumbangan disampaikan dalam satu majlis ringkas dan ada yang dihantar ke rumah-rumah penerima.
 
Sumbangan barangan asas ala kadar itu menurutnya, bertujuan meringankan sedikit bebanan para penerima memandangkan sambutan hari raya Aidil Fitri semakin hampir.
 
“Ramai golongan seperti mereka, tetapi kita pilih yang sangat-sangat memerlukan, terutama ibu-ibu tunggal yang ada tanggungan, lagi pun sambutan hari raya Aidilfitri semakin hampir,” ujarnya semalam.
 
Ustazah Rohaya memaklumkan, antara penerima sumbangan itu adalah seorang pesakit tua yang sedang terlantar di mana rombongan mereka bersama Razman telah pergi menziarahinya. – HARAKAHDAILY 29/5/2019
IMG 20190529 WA0053
Advertisement