Dewan Pemuda: Terjawab tohmahan, tuduhan

APABILA menghadiri Muktamar Dewan Pemuda PAS Malaysia kali ke-60, syukur, gembira dan bangga melihat adik-adik pemuda PAS yang hebat-hebat dari segi kebolehan dan kelulusan. Gembira apabila adik-adik pemuda berjaya meneruskan kepimpinan pemuda lebih gemilang daripada zaman saya bersama pemuda. Banyak produk baru yang evergreen dan sesuai dengan anak muda.

Advertisement

Apabila pemuda berjaya membariskan kepimpinan yang mempunyai latar belakang akademik yang baik dan berketerampilan ini penanda aras, PAS berjaya melahirkan pemuda yang mempunyai akidah yang sahih dan ilmu yang mantap.

Terjawablah tohmahan yang mengatakan PAS tidak ada kepimpinan dan kering idea yang segar untuk anak muda. Mereka yang sudah tepu otak sahaja yang tidak nampak perkara ini, akibat dengki dan hasad yang bersarang di dalam perut.

Terjawab juga tuduhan seorang pensyarah sains politik yang mengatakan PAS hanya dianggotai oleh puak walaun sahaja. Biarlah beliau dengan teori hanya hendak berpaut di pohon yang boleh mencari makan, sehingga menggadai status akademik yang staraf dengan cybertrooper yang kais pagi makan pagi.

Ayuh adik-adik pemuda teruskan kerja, pertingkatkan ilmu, jaga akhlak pemuda. Dekati anak muda melalui pendekatan ‘versatile’, sesuai dengan anak muda. Pertahankan parti melalui media sosial, jadi panglima perang di alam maya untuk mengangkat maruah parti dan menjawab tuduhan jahat pihak musuh.

USTAZ IDRIS AHMAD
Naib Presiden PAS – HARAKAHDAILY 22/6/2019