PRU15 tidak semestinya 4 tahun lagi

KUANTAN: Tidak semestinya Pilihan Raya Umum (PRU) ke-15 diadakan dalam tempoh empat tahun lagi, kata Ketua Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat, Dr Ahmad Samsuri Ahmad.

Advertisement

Beliau yang juga Naib Presiden PAS yang baharu oleh itu berkata, PAS perlu memperkemaskan segala bentuk jentera bermula dari sekarang.

Ditambah pula kata beliau Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak akan diadakan dalam tempoh selewat-lewat penghujung 2020 atau suku pertama 2021.

“Maka mengambil kira keadan itu maka segala gerak kerja di seluruh negara perlu diperkukuhkan. PRN Sarawak perlu dibantu rakan-rakan dari seluruh negara.

“Sebab itulah Jabatan PIlihan Raya PAS Pusat sudah mengadakan bengkel disertai petugas Jabatan Pilihan Raya dari seluruh negara dengan objektifnya persiapan bagi mendepani PRU15.

“Hasil bengkel itu diputuskan supaya memantapkan lagi program tarbiah ahli yang menjadi benteng memperkukuh jati diri dalam perjuangan.

“Selain itu memperkasakan organisasi, melebarkan dakwah dan perancangan menguasai beberapa negeri serta memenangi sejumlah kerusi parlimen pada PRU akan datang,” katanya ketika menggulung perbahasan pada hari terakhir Muktamar Tahunan PAS Ke-65 yang bertema ‘Islam Memimpin Perpaduan’ di Stadium Tertutup SUKPA Kuantan, di sini hari ini. – HARAKAHDAILY 23/6/2019