Muslimat usaha tingkat khusyuk dalam ibadah solat

JERANTUT: Lajnah Dakwah Muslimat PAS Kawasan Jerantut dengan kerjasama PAS Cawangan Kampung Gajah Mati telah menganjurkan program Kem Smart Solat di Masjid al-Syakirin, Tanjung Betung, di sini kelmarin.

Advertisement

Program ini dianjurkan bertujuan untuk meningkatkan pemahaman dan penghayatan mengenai kewajipan serta mendedahkan para peserta kepada cara solat yang sempurna sebagaimana disabdakan Nabi S.A.W.

Kem ini telah dijayakan secara pelaksanaan dua modul berbentuk teori dan simulasi praktikal oleh para hadirin yang terdiri daripada 27 peserta dalam kalangan penyokong PAS dan Umno tempatan.

Kem ini turut dihadiri Naib Ketua Dewan Muslimat PAS Jerantut, Ustazah Nor Azira Kasim bersama Ketua Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Muslimat PAS Jerantut, Masnah Mat Taib.

Kem tersebut ternyata memberi kesan kepada para peserta yang rata-rata mengakui mendapat pencerahan ke arah meningkatkan lagi pelaksanaan dan kesempurnaan ibadah penting akan dihisab itu.

Ustazah Nor Azira yang juga Pengerusi Lajnah Dakwah Muslimat PAS Jerantut mensasarkan kem sebegini diadakan di setiap Cawangan bagi meningkatkan roh keperibadian Islam dalam diri setiap Muslim. – HARAKAHDAILY 6/8/2019