Munajat AKIFI semakin diterima masyarakat awam

BAKRI: Dewan Muslimat PAS Malaysia telah mengadakan program Gelombang AKIFI Kali Ke-14 yang telah dilangsungkan di PASTI As-Sofi, Bakri Batu 3, Muar, di sini semalam.
 
Pelaksanaan program yang selama ini merupakan rutin Muslimat PAS telah benar-benar menjadi gelombang kepada ummah apabila semakin mendapat sambutan masyarakat awam. 
 
Kehadiran mereka mengikuti  program yang diringkaskan dari maksud ‘Alim, Haraki dan Sufi kali ini telah turut sama disertai Ketua Wanita Umno Bahagian Bakri, Suraya Ismail.
 
Ketua Muslimat PAS Malaysia, Senator Ustazah Nuridah Mohd Salleh telah memimpin rutin AKIFI ini dengan bacaan Mathurat, iftar jamaie, solat Maghrib dan Isyak berjamaah, bacaan Yaasiin dan munajat.
 
Dalam ucapannya, beliau turut berpesan supaya para muslimah memperbanyakkan bacaan surah al-Waqiah dan zikir as-Syifa susunan Almarhum Tuan Guru Dato’ Haron Din al-Hafiz.
 
Bahkan pesannya, amalan tersebut sangat penting dalam menggerakkan diri selaku Muslimah untuk menyampaikan pula pesanan Allah dan Rasul yakni berdakwah kepada orang lain.
 
Majlis ini turut dihadiri oleh Ketua Muslimat PAS Negeri Johor, Fatimah Ismail dan Muslimat PAS Kawasan-kawasan seluruh negeri ini mengukuhkan lagi tarbiyah dan ukhuwah bersama. – HARAKAHDAILY 9/8/2019
IMG 20190809 WA0026
Advertisement