SRITI K. Selangor anjur Simulasi Haji Cilik Perdana

KUALA SELANGOR: SRITI Kawasan Kuala Selangor telah menganjurkan program Simulasi Haji Cilik Perdana yang dilangsungkan di pekarangan Masjid Puncak Alam, di sini hari ini.

Advertisement

Program dengan kerjasama Pertubuhan I-Care dan Masjid Puncak Alam ini telah disertai oleh 139 pelajar SRITI dan 48 anak asnaf serta 80 pelajar dari sekolah-sekolah sekitar daerah ini.

Ia bertujuan memberi pendedahan kepada murid-murid para peserta merasai sendiri pengalaman pelaksanaan beberapa amalan dalam ibadah haji secara simulasi praktikal.

Selain teori umrah dan haji tamatuk, peserta juga mengikuti beberapa amalan antaranya tawaf di replika Kaabah dan melontar jamrahdengan lengkap berpakaian ihram.

Simulasi ini telah dibimbing oleh Mutawif Andalusia Travel and Tour, Ustaz Amin Tohirin dan telah dihadiri sama oleh Yang DiPertua PAS Kuala Selangor, Muhd Rashid Muhd Kassim dan Pengerusi I-Care, Farid Othman.

Turut hadir adalah Timbalan Ketua Pemuda PAS Negeri Selangor, Ustaz Mohamed Sukri Omar dan Ketua Pemuda Kuala Selangor, Ustaz Azrilhairi Ahmad serta Timbalan Pengarah SRITI Selangor, Ustaz Hisyam Abd Jalil. – HARAKAHDAILY 25/8/2019

IMG 20190825 WA0057