Bengkel Expert News Writer Muslimat S’wak

BINTULU: Lajnah Penerangan dan Media Baru Muslimat PAS Negeri Sarawak telah menganjurkan Bengkel Expert News Writer yang berlangsung di sini hari ini.

Advertisement

Bengkel sempena sambutan Hari Malaysia peringkat PAS Pusat ini bertujuan melahirkan anak muda yang mahir dalam penulisan berita sebagai persiapan awal menjelangnya PRN Sarawak akan datang.

Pengisian teori dan latihan telah dilalui peserta dengan bimbingan Pengarang Harakahdaily, Ustaz Izwan Abdul Halim serta dipantau Ketua Penerangan Muslimat PAS Sarawak, Hamidah Mokhtar.

Para peserta telah mengikuti empat slot iaitu Operasi Komunikasi Strategik, Asas Pemberitaan, Pengurusan Isu dan Draf Kenyataan Media secara pembentangan serta praktikal individu dan kumpulan.

Bengkel ini telah dirasmikan Ketua Penerangan Muslimat PAS Malaysia, Dr Najihatussalehah Ahmad, manakala penutup telah disempurnakan Ketua Muslimat PAS Sarawak, Ustazah Juliani Adin.

Peserta juga turut mengikuti slot struktur kerja Lajnah Penerangan yang disampaikan oleh Setiausaha Lajnah Penerangan Media Baru Dewan Muslimat PAS Malaysia, Maziah Khori. – HARAKAHDAILY 15/9/2019 

IMG 20190915 WA0018

IMG 20190915 WA0019