Walimah Perdana 4.0 PAS Lipis rai tiga mempelai

LIPIS: Majlis Walimah Perdana 4.0 PAS Kawasan Lipis telah meraikan tiga pasangan pengantin pada majlis yang dilangsungkan bertempat di Laman Qaseh Kampung Tempoyang, di sini semalam.

Advertisement

Tiga pasangan tersebut ialah Idris Rafai’e Jamaluddin dengan Nur Siti Fatimah Mostepa, Auza’i Ahsan Zamri dengan Nur Syamliah Ishak dan Safwan Fathi Kamal dengan Munirah Abdul Majid.

Kira-kira 1,200 tetamu jemputan terdiri daripada saudara-mara dan sahabat-handai mempelai telah menghadiri majlis tersebut penuh meriah yang menjadi acara tahunan PAS Lipis ini.

Selain kepimpinan PAS Lipis, majlis turut dirai dengan kehadiran Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Pahang, Ustaz Yohanis Ahmad dan Ahli Parlimen Lipis, Dato’ Seri Abd Rahman Mohammad.

Turut sama adalah Yang DiPertua PAS Kawasan Raub, Dr Mohamed Nilam Abd Manaf dan Kadi Daerah Lipis, Ustaz Abu Bakar Ismail.

Majlis penganjuran kali keempat berturut-turut ini bagi memberi peluang dan kemudahan kepada pasangan-pasangan untuk melangsungkan perkahwinan dengan kaedah yang mudah dan murah.

Selain itu program begini memberi peluang kepada ahli-ahli PAS membuat kebajikan dalam bentuk memberi sumbangan bahan, kewangan dan tenaga di mana Dewan Pemuda PAS Lipis diberi tanggungjawab menjadi tulang belakang dalam penganjuran majlis.

Yang Dipertua PAS Lipis, Roslan Zainal Ahmadi dalam ucapan aluannya telah menyatakan hasrat akan meneruskan program walimah ini pada tahun akan datang sebagai salah satu program khidmat masyarakat yang boleh membantu pihak memerlukan.

“Program ini membuktikan PAS Kawasan Lipis istiqamah melaksanakan apa yang dijanjikan kepada masyarakat dalam Pilihan Raya Umum yang lalu. Semoga Allah memberkati ikatan pasangan-pasangan ini hingga ke Jannah,” katanya. – HARAKAHDAILY 22/9/2019

IMG 20190922 WA0044

IMG 20190922 WA0038

IMG 20190922 WA0034