AMAL Lumut bantu mangsa ribut di Manjung

LUMUT: Jabatan Amal Malaysia (AMAL) Kawasan Lumut antara pasukan pertama bergegas turun menghulurkan bantuan tenaga kepada penduduk yang terjejas akibat ribut di Seri Manjung, malam kelmarin.

Advertisement

Ketua PAS Cawangan Fasa 3A, Ridzuan Sudin berkata, angin kuat bermula sejak petang lagi di mana telah mengakibatkan lebih 30 rumah kediaman mengalami kerosakan terutama atap rumah diterbangkan angin.

Cerita mangsa ribut, Norhazila Ariffin kepada Ketua Muslimat PAS Lumut, Rohawati Abidin, beliau menyaksikan angin bertiup kencang beberapa kali sebelum garaj kereta di hadapan rumahnya terangkat dan menghempap bumbung rumah.

Kerja-kerja mengubah garaj tersebut telah melibatkan 10 anggota AMAL Lumut bersama penduduk Taman Fasa 3A dan Fasa 3B dan berjaya diturunkan dan diletakkan di tempat asal dengan baik.

Selain itu, anggota AMAL Lumut turut membantu mengalihkan khemah gerai jualan yang terbalik dan mengangkat barangan dan perabot rumah para di kediaman mangsa terlibat.

Mengetuai khidmat tersebut adalah Komandan AMAL Lumut, Muazam Hafiz Osman dibantu Timbalan Yang Dipertua PAS, Zainal Abidin Saad dan Penolong Setiausaha PAS Lumut, Alwi Abu Bakar.

Turut sama adalah Pengarah Pilihan Raya Lumut, Osman Ahmad dan Komandan Amal Tambun, Ahmad Thaqif Hamzah. – HARAKAHDAILY 27/9/2019  

IMG 20190927 WA0037