Muslimat PAS Bangi istiqamah Munajat AKIFI

BANGI: Dewan Muslimat PAS Kawasan Bangi meneruskan gelombang Munajat AKIFI bertempat di Pejabat PAS Bangi, Seksyen 7, Bandar Baru Bangi, di sini kelmarin.

Advertisement

Acara ini dihadiri seramai lebih 150 Muslimat daripada 32 Cawangan meliputi Dun Sungai Ramal, Balakong dan Kajang bersama saf pimpinan dipimpin oleh Ketua Muslimat PAS Bangi, Hamsatul Hamzah.

Pengisian dimulakan dengan solat Maghrib berjemaah, bacaan Yaasiin, munajat, solat hajat, solat Isyak dan taujihat disampaikan oleh Ketua Muslimat PAS Negeri Selangor, Ustazah Wan Hasrina Wan Hassan.

Beliau berkata, program munajat ini selari dengan seruan Tuan Guru Presiden PAS untuk melahirkan seramai 12,000 amilin sepertimana yang disebut oleh Rasulullah sebagai pejuang agama Allah yang Alim, Haraki dan Sufi.

“Munajat ini juga satu pendekatan dakwah kepada masyarakat, ajak sekali Wanita Umno, setiap Cawangan mesti buat supaya dapat menyatukan hati dengan ibadah solat dan zikir,” ujarnya.

Beliau juga mengingatkan Muslimat untuk hadir ke program Jelajah Saidatina Siti Khadijah (JELAS 4.0) peringkat negeri Selangor pada 20 Oktober ini di Gombak.

Taujihat terhenti seketika tepat jam 10 malam untuk sama-sama membaca Doa Rabitah dan Qunut Nazilah yang telah menjadi rutin harian para Muslimat.

Turut hadir bersama ialah Pengerusi Muslimat Legal Team (MusLeT) merangkap Exco Dewan Muslimat PAS Malaysia, Fairuz Idris yang juga anggota Lujnah Undang-undang dan Hak Asasi Manusia PAS Pusat (LUHAM)

Beliau berkongsi penglibatan LUHAM yang mewakili keluarga anggota bomba, Allahyarham Muhammad Adib dalam kes inkues yang diputuskan oleh Mahkamah Koroner pagi kelmarin. – HARAKAHDAILY 29/9/2019

 IMG 20190929 WA0018