‘Kami adik-beradik mana boleh kahwin’ – Awang

PARIT BUNTAR: Pembinaan persepsi dan fitnah oleh PH sudah berlaku sebelum PRU14 dan ia masih berterusan hingga koalisi itu sudah menjadi kerajaan kini, malah dengan lebih membimbangkan, namun ia tidak akan bertahan lama.

Advertisement

Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Awang Hashim membidas momokan cuba dibawa PH dengan membina naratif secara persepsi kononnya PAS dan Umno sudah berkahwin atas kejayaan kedua pihak memeterai Muafakat Nasional.

“Hubungan kita ini PAS dan Umno macam adik-beradik. Kami adik-beradik, mana boleh kahwin,” bidasnya dalam Ceramah Perpaduan UMMAH PAS Kawasan Parit Buntar di Markas PAS Batu 13 Kuala Kurau, kelmarin dahulu.

Menurutnya, kekalahan Umno-BN hingga tidak dapat mentadbir negara ini mempunyai hikmah hingga membolehkan PAS dan Umno bekerjasama menyelesaikan banyak kemelut, sekali gus menyaksikan belang DAP sebenar.

Tempelaknya, parti cauvinis itu berusaha merungkai hak-hak keistimewaan orang Melayu dan Bumiputera, selain Islam, Institusi Raja termasuk Rasulullah S.A.W sering dihina di bawah pemerintahan PH.

Oleh itu katanya, kesatuan PAS-Umno penting dalam menghadapi semua permasalahan dan isu yang berlaku secara bersama dengan Umno turut bersama PAS menjadi pembangkang konstruktif kepada Kerajaan PH.

Hadir sama adalah pemimpin PAS dan Umno Parit Buntar serta Adun Changkat Jering, Ahmad Saidi Mohamad Daud. – HARAKAHDAILY 3/10/2019