Muslimat Kuala Krau anjur ceramah keibubapaan

KUALA KRAU: Lajnah Pembangunan Wanita dan Keluarga Dewan Muslimat PAS Kawasan Kuala Krau telah mengadakan ceramah keibubapaan di Dewan Taman Jengka Impian, Bandar Jengka, di sini.

Advertisement

Program yang diadakan dengan kerjasama Ameerah Kuala Krau ini telah membawa perbincangan bertajuk “Ibu Bapa Berinspirasi, Anak Berpotensi” dengan kehadiran 50 penyertaan, kelmarin dahulu.

Pengisian ceramah telah disampaikan oleh pasangan perunding motivasi dari Hadeef Training Consultant, Ustaz Mohd Asshik Dato’ Abu Hanapiah dan Ustazah ‘Ainun Mardhiah Ismail.

Objektif utama majlis ini adalah untuk menyediakan ruang dan peluang kepada ibu bapa menuntut ilmu sebagai persediaan mendidik anak-anak generasi kini yang penuh cabaran.

Intipati disampaikan penceramah telah banyak memberi panduan dan semangat kepada peserta untuk mentarbiyah anak-anak menurut acuan al-Quran seterusnya membina keluarga diredai Allah.

“Kami akan menggiatkan program keibubapaan seperti ini demi agenda pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat,” ujar Pengerusi Lajnah Pembangunan Keluarga dan Masyarakat Muslimat PAS Kuala Krau, Salina Omar. Hadir sama adalah Ketua Dewan Muslimat PAS Kuala Krau, Rohaya Razali. – HARAKAHDAILY 23/10/2019