PAS Setiawangsa terima kunjungan pimpinan WP

SETIAWANGSA: PAS Wilayah Persekutuan telah mengadakan ziarah mahabah kepada PAS Kawasan Setiawangsa yang dilangsungkan di Dewan KAFA, Surau Al-Ansar, di sini semalam.

Advertisement

Kunjungan diketuai Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan, Ustaz Azhar Yahya itu bertujuan mengadakan perbincangan dua hala melihatkan organisasi dan entiti-entiti di bawah PAS Setiawangsa.

Yang DiPertua PAS Setiawangsa, Abd Halim Hassan mengemukakan pendidikan sebagai bidang yang menjadi kekuatan utama pihaknya di mana dijana hasil gabungan erat bersama Dewan Pemuda.

Bentang beliau, terdapat tujuh PASTI dengan seramai 631 murid dan berjaya mewujudkan tiga SRITI, selain liqa’ ilmu dan usrah yang konsisten dilaksanakan secara berkala.

Setiausaha PAS Wilayah Persekutuan, Ustaz Abdul Hadi Abdul Halim dalam ucapan mewakili Dewan Ulamak memberi galakan untuk Dewan Ulamak Kawasan dapat ditubuhkan nanti.

Ustaz Azhar dalam ucapannya, membentangkan pembangunan rohani dan fizikal yang menjadi pelan tindakan penting ke arah merealisasikan “Wilayah Sejahtera”.

Pada majlis tersebut turut diserikan dengan kempen antaranya Skim PAS, Kad Smart PAS dan ‘Direct Debit’ yang semuanya berkait kebajikan ahli PAS dan juga sumbangan kepada parti.

Turut hadir adalah pimpinan-pimpinan PAS Wilayah Persekutuan termasuk dari Dewan-dewan. – HARAKAHDAILY 5/11/2019