Pemuda perlu jadi ‘wartawan’ sampai mesej parti

    KUALA KANGSAR: Setiap daripada Pemuda PAS mestilah berperanan sebagai ‘wartawan’ dalam menyampaikan PAS kepada umum, demikian seru Ketua Pemuda PAS Malaysia, Ir Khairil Nizam Khirudin.

    Advertisement

    “Impak pelaksanaan program Ijtimak Tarbawi 7.0 boleh dikira gagal jika peserta balik jadi orang sama, tetapi sebaliknya sepatutnya semua memainkan peranan sebagai agen perubahan.

    “Maka disarankan setiap pemuda pemudi PAS mestilah bekerja dalam satu pasukan yang kuat dan berani untuk cerita mengenai Islam khususnya kongsikan solusi yang dibawa PAS.

    “Begitu juga ahli PAS yang bekerja sebagai penjawat awam, jadilah ‘askar PAS’ dalam kerajaan dengan cara melaksanakan tugasan penuh akauntabiliti dan memajukan negara.

    “Terus tingkatkan ilmu dan usaha dalam melaksanakan Islam tidak kira dimana berada, InsyaAllah diizinkan Allah mengecapi kemenangan,” ujarnya dalam Bicara Qiadi di Ijtimak Tarbawi 7.0 di Kota Lama, Kampung Ngor, Sauk di sini malam tadi.

    Turut bersama dalam sesi ini ialah, Naib Ketua Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Afnan Hamimi Taib Azamudden dan dipengerusikan oleh Setiausaha Perhubungan PAS Negeri Perak, Ustaz Mohd Akmal Kamarudin. – HARAKAHDAILY 17/11/2019