PAS Nibong Tebal bantu graduan PASTI

    PARIT BUNTAR: PASTI Kawasan Nibong Tebal telah menganjurkan program Back to School yang telah diadakan di Mydin Kerian Sentral Mall, di sini hari ini.

    Advertisement

    Melibatkan 14 pelajar, hasrat program ini adalah untuk membantu graduan PASTI dari golongan anak yatim dan kurang berkemampuan dalam persediaan menghadapi sesi persekolahan 2020.

    Pelajar-pelajar ini akan memulakan sesi persekolahan Tahun 1 sesi 2020 di mana barang-barang yang diterima adalah seperti baju sekolah, seluar sekolah, kasut dan alatan-alatan persekolahan lain.

    Program ini turut dihadiri oleh Yang DiPertua Nibong Tebal, Nor Zamri Latif dan Naib Ketua Pemuda Nibong Tebal, Ustaz Abdul Mushawwir Abd Rashid bagi memeriahkan program.

    Zamri turut melahirkan penghargaan khas di atas kerjasama pihak Mydin Parit Buntar yang telah memberikan potongan harga bagi pembelian barangan sekolah dibeli.

    Selain itu, program ini turut melibatkan guru-guru PASTI Nibong Tebal yang ditugaskan bagi membantu para pelajar dalam memilih peralatan persekolahan mereka.

    “Program ini sangat bagus untuk diteruskan pada tahun mendatang memandangkan program ini mendapat respon positif dari para waris,” kata Timbalan Pengerusi PASTI Nibong Tebal, Muhammad Mohd Salleh. – HARAKAHDAILY 15/12/2019