Khidmat Malaysia S’gor hantar bantuan ke Johor

    BANGI: Khidmat Malaysia Negeri Selangor dan Pemuda PAS Selangor telah menghantar bantuan bagi membantu mangsa-mangsa banjir di negeri Johor secara berperingkat bermula malam tadi.

    Advertisement

    Pengurus Operasi Khidmat Malaysia Selangor, Shehdi Hazrik Shamsudin memaklumkan, pasukan awal terdiri daripada empat anggota Unit Sajian Jabatan Amal Malaysia (AMAL) Selangor.

    Mereka juga katanya, disertai lapan anggota dari AMAL Kawasan Bangi, Hulu Langat, Puchong dan Ampang telah digerakkan ke Markas Operasi Khidmat Malaysia di Simpang Renggam.

    Menurut beliau, berkekuatan lima kenderaan, mereka membawa barang-barang sumbangan dari NGO MediCom serta peralatan memasak untuk Dapur Rakyat di mana pasukan diketuai Timbalan Ketua Operasi AMAL Selangor, Mashadi Saien.

    “Insya-Allah pergerakan pasukan pertama ke Misi Banjir Johor membawa tugasan sebagai pasukan peninjau, membantu pusat pemindahan mangsa dengan mengedar barangan bantuan serta membuka khemah Dapur Rakyat,” ujarnya.

    Beliau melahirkan harapan agar bantuan kepada sesama manusia itu menjadi amal dan dipermudahkan urusannya oleh Allah S.W.T. – HARAKAHDAILY 17/12/2019