PAS Muar bantu keluarga kurang mampu

Menjelang sesi persekolahan 2020

MUAR: Seramai 100 orang anak-anak daripada keluarga yang kurang berkemampuan telah menerima sumbangan dalam program ‘Back to School’ yang diadakan di PASTI Hadi, Parit Jarom, di sini kelmarin.

Advertisement

Program tahunan anjuran Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Kawasan Muar ini telah menyantuni dan menyampaikan sumbangan kepada para penerima dari DUN Maharani dan Sungai Balang.

Menurut Pengarah Program, Syukor Naam, para penerima memperolehi sumbangan berupa wang tunai, beg sekolah, alat tulis dan kalendar sebagai persediaan menjelang sesi baharu persekolahan 2020.

Turut menerima sumbangan pada majlis sama adalah wakil daripada Madrasah Tahfiz Al Quran Soffiyah dan Madrasah Tahfizul Quran Silaturahim berupa wang tunai berjumlah RM1,000 bagi kegiatan institusi itu.

Program telah dirasmikan oleh Adun Bukit Pasir, Kapten (B) Najib Lep yang memuji keprihatinan sedemikian sangat membantu golongan kurang mampu di saat krisis ekonomi kini dan kos tinggi sara hidup.

Pimpinan PAS Muar yang turut hadir ialah Yang Dipertua, Abd Aziz Talib dan Timbalan Yang Dipertua, Cheman Yusoh serta Naib Yang Dipertua, Dr Mohammad Taslim dan Ketua Pemuda, Ustaz Ridzuan Nazri.

Di samping itu diadakan juga majlis pelancaran Tabung Sejahtera PAS Muar dan agihan pakaian percuma sebanyak 600 helai serta buah limau sunkist percuma. – HARAKAHDAILY 28/12/2019