Malam Apresiasi Muallimah hargai guru PASTI

KAMPAR: Jabatan PASTI Kawasan Kampar telah mengadakan Majlis Malam Apresiasi Muallimah di D Hotel Seri Iskandar, di sini kelmarin.

Program ini bertujuan untuk menghargai jasa dan pengorbanan guru PASTI Kampar yang telah bertungkus-lumus mendidik anak-anak PASTI.

Majlis ini dihadiri oleh Ketua Pemuda PAS Kampar, Mohd Shahrizan Ahmad Fuat dan Pengarah PASTI Kampar, Rafizan Abdul Rahim.

Antara pengisian dalam majlis ini adalah jamuan makan malam dan Penyampaian Cenderahati dan Anugerah kepada guru PASTI.

Wahida Zainal Abidin telah menerima Anugerah Muallimah Inspirasi manakala Nur Amirah Ramli telah menerima Anugerah Buku Ringkasan Pengajaran Harian Terbaik.

Mohd Shahrizan dalam ucapannya menyentuh kejayaan PASTI  Fikratuzzikrah memenangi Pertandingan 3K PASTI peringkat Kebangsaan.

Beliau juga menyebut cabaran pada tahun 2020 di mana semua guru dan pengurusan PASTI perlu bersedia dengan Sistem Perkembangan Prestasi Murid (SPPM).

Selain itu semua pengurusan PASTI juga serunya mesti menjayakan usaha untuk pensijilan ISO serta silibus bahasa Mandarin dan Tamil di PASTI.

Beliau juga berharap agar guru PASTI akan menjadi duta untuk mempromosi SRITI kepada ibu bapa sebagai kesinambungan kepada PASTI.

PASTI Kampar juga memerlukan peruntukan untuk menguruskan pembangunan unit baharu yang terletak di Bandar Baru Kampar.

Sebarang sumbangan untuk tujuan pembangunan itu boleh disalurkan ke akaun Maybank 5580 4260 4403 atas nama PASTI Kawasan Kampar.HARAKAHDAILY 30/12/2019

Advertisement