PAS Teras Jernang rai pelajar ‘Kembali Ke Sekolah’

BANGI: Menjelang sesi persekolahan 2020, PAS Cawangan Teras Jernang meraikan anak-anak dari keluarga B40 dan anak yatim dalam persediaan ‘Kembali Ke Sekolah’ di Markaz PAS Teras Jernang, di sini semalam.

Seramai 20 penerima terpilih mendapat sumbangan berupa set alat tulis dan wang tunai daripada wakil Pertubuhan Amal Perubatan Ibnu Sina Malaysia (PAPISMA) Cawangan Selangor, Dr Mawar Ramli selaku penyumbang utama dalam program ini.

Advertisement

Ketua PAS Teras Jernang, Ustaz Solah Abdullah dalam ucapannya mengalu-alukan lebih banyak lagi NGO dan masyarakat yang berkemampuan berkongsi keperitan keluarga berpendapatan rendah untuk persediaan persekolahan anak-anak dalam suasana kos sara hidup semakin meningkat kini.

“Alhamdulillah, dapat bantu sedikit sebanyak perbelanjaan anak sekolah, harga barang pun mahal sekarang ni,” ujar Sahedah Saheh,49, suri rumah yang mempunyai enam orang anak masih di alam pengajian berumur 8 hingga 23 tahun.

Matlamat utama program tahunan ini adalah merapatkan ukhuwah antara PAS dan NGO dengan masyarakat setempat dalam misi kebajikan untuk memotivasikan semangat pembelajaran anak-anak sebagai pewaris masa depan. – HARAKAHDAILY 30/12/2019