Pertandingan memancing haruan meriah

TANJONG MALIM: Jabatan Kesenian, Kebudayaan dan Sukan (DACS) Dewan Pemuda PAS Kawasan Tanjong Malim telah menganjurkan Pertandingan Memancing Haruan di FELDA Gunung Besout 5, di sini baru-baru ini.

Melibatkan lebih 50 peserta terdiri daripada warga setempat dan anak muda, program ini dijayakan dengan anjuran bersama Jawatankuasa Pemuda Cawangan (JPC) Felda Gunung Besout 2 dan Anak Muda Pemburu Badau Tegar (PBT).

Advertisement



Menurut Ketua JPC Felda Gunung Besout 2 Ahmar Khalid Ahmad, Pertandingan Memancing Haruan ini diadakan untuk bersama mendekati para pemancing selain berkongsi minat dan bertukar pandangan.

Antara peserta yang turut sama menyertai pertandingan tersebut ialah Ketua Pemuda PAS Tanjong Malim, Ustaz Muhammad Zulfadli Zainal dan Naib Ketua Pemuda PAS Tanjong Malim, Mohd Faiz Zainal.

Menurut Ustaz Muhammad Zulfadli, pihaknya melahirkan rasa syukur kepada Allah atas kejayaan penganjuran program ini serta mengucapkan tahniah atas inisiatif JPC Felda Gunung Besout 2 mendekati golongan muda dan kaki pancing.

Seramai 10 pemenang telah dipilih untuk menerima hadiah pada malam ambang tahun baru ini di mana Mohd Faiz juga telah dipilih sebagai pemenang atas kejayaan menaikkan dua ekor haruan seberat 1.085kg. – HARAKAHDAILY 1/1/2020