Jangan biarkan ‘Tongkang Melayu’ ini karam

‘TONGKANG Melayu’ dah pecah kata Rais Yatim.

Satu pengakuan jujur bahawa apabila kuasa politik Melayu dipecahkan, bagai tongkang yang pecah ia menjadi lemah dan kendur, hanyut menunggu masa karam dan dilupakan.

Kekuatan politik adalah tonggak dan punca kuasa. Apabila ia tiada, maka anasir lain naik berkuasa dan merekalah yang akan tentukan nasib dan masa depan semua.

Kerana ‘Tongkang Melayu’ pecah maka kata Rais kita dilanyak.

Jangan pandai-pandai mahu ‘paksa’ anak-anak kami mempelajari tulisan Jawi. Ini agenda ‘Islamisasi’ nak Islamkan anak-anak kami. Kami tentang.

Kami mahu Pilihan Raya Kerajaan Tempatan, kerana ia peluang kami menguasai kerajaan ketiga, kami kan punya kuasa politik, Melayu kan sudah mahu karam.

Kami mahu tulis kembali sejarah. PKM juga pejuang kemerdekaan. Chin Peng, Rashid Maidin dan lain-lain walau tangan bergelumang dengan darah anak bangsa adalah wira kami. ‘Tongkang Melayu’ kan dah pecah, pergi rawat dan tampal ia, kerana tongkang kami yang gagah sudah ambil-alih.

Pendakwah Islam antarabangsa Dr Zakir Naik adalah pengganas, beliau pecah belahkan masyarakat Malaysia lalu beliau mesti diterajang kembali ke negaranya. Walau beliau disayangi umat Islam tempatan, kami bencinya. Yang pegang tampuk kuasa kini kami, jangan berani cabar kami.

Teruk dan hina kita dilanyak hanya kerana kita lupa dan terpedaya kini ‘tongkang’ kita pecah dan bakal karam menjadi tukun di dasar laut.

Segeralah sedar dan insaf umat Melayu Islam. PAS dan Umno tidak rela tongkang ini terus dilanyak dan dikaramkan.

Bangkitlah atas kenisafan kesilapan lampau kita bersama pulih dan bina kembali kekuatan.

Umat Melayu Islam bukan bangsa untuk dilanyak di tanah airnya sendiri, tetapi ia wajar memegang kuasa dan teraju.

Muafakat Nasional adalah politik baru yang mahu memulihkan ketempangan ini dan mengembalikan kuasa kepada yang berhak dan layak.

Bersama kita dukung politik baru ini kecuali kita mahu terus karam dan dipupuskan.

ROSLAN SHAHIR MOHD SHAHIR  – HARAKAHDAILY 2/1/2020

Advertisement