Belajar di bangunan baharu SRITI Kuala Kangsar

KUALA KANGSAR: Keceriaan murid-murid SRITI Kuala Kangsar jelas terpancar pada hari pertama persekolahan mereka di bangunan sewaan baharu yang lebih besar dan selesa terletak di Chandan Puteri, di sini kelmarin dahulu.

Pada tahun sebelum ini, anak-anak ini belajar di bangunan agak sempit di mana terpaksa memuatkan jumlah mereka yang agak ramai.

Advertisement



Usaha penat lelah Pengerusi SRITI Kuala Kangsar, Omar Adam bersama dengan tenaga pengajar, juga dibantu Ahli Jawatankuasa Pemuda PAS Kuala Kangsar terbalas dengan kegembiraan dan keselesaan anak-anak ini.

Seramai 71 murid yang mendaftar pada tahun ini dan seramai 6 tenaga pengajar sepenuh masa mencurah bakti di sini.



Dana yang dikumpulkan sejak tahun lalu digunakan dan berjaya menyiapkan ubah suai kelas-kelas dan keperluan asas untuk pembelajaran anak-anak SRITI.

Namun, ada beberapa kelengkapan dan ubahsuai yang masih belum sempurna sepenuhnya, memerlukan dana kira-kira RM 10,000 lagi.

Pihak pengurusan SRITI Kuala Kangsar, mengalu-alukan sumbangan orang ramai bagi tujuan pengurusan dan pembangunan SRITI.

Sumbangan boleh disalurkan ke akaun Maybank 158097902145, atas nama Tabung Pendidikan Sekolah Agama Kuala Kangsar. – HARAKAHDAILY 4/1/2020