Pemuda PAS laporan polis terhadap Peter Anthony

KOTA KINABALU: Dewan Pemuda PAS Negeri Sabah telah membuat laporan polis terhadap kenyataan dikeluarkan Naib Presiden WARISAN, Datuk Peter Anthony di Balai Polis Bongawan di sini, semalam.

Advertisement

Menurut Ketua Pemuda PAS Sabah, Ustaz Zulzaim Hilmee Abidin, Peter Anthony secara terbuka mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan yang boleh mengancam keharmonian dan perpaduan dalam kalangan penduduk di negeri ini.

“Ucapan tersebut berunsur fitnah yang mengatakan PAS membuat laporan polis terhadap sambutan Krismas di Membakut baru-baru ini. Ini sangat tidak berasas dan tidak bertanggungjawab lebih-lebih lagi daripada seorang pemimpin utama parti dan Menteri Kabinet Sabah,” ujar Zulzaim.

Pemuda PAS Sabah turut menggesa pihak polis mengambil tindakan tegas berasaskan undang-undang atas pembohongan dan fitnah sebagaimana yang telah dinyatakan oleh Peter Anthony.

Turut hadir membuat laporan polis ialah Naib Ketua Pemuda PAS Sabah, Hendri Hamsah bersama beberapa orang ahli Pemuda PAS. – HARAKAHDAILY 15/1/2020