Muslimat Permatang Pauh adakan munajat

PERMATANG PAUH: Dewan Muslimat PAS Kawasan Permatang Pauh, telah melaksanakan soolat hajat dan munajat bertempat di Dewan Haji Yusuf Rawa, Samagagah, di sini kelmarin dahulu.

Advertisement

Program ini selaras seruan Ketua Muslimat PAS Malaysia, Senator Ustazah Nuridah Mohd Salleh supaya sama-sama memohon doa kepada Allah agar dijauhi segala bahaya kepada seluruh umat.

Program dimulakan dengan majlis berbuka puasa diikuti dengan solat Maghrib berjemaah dipimpin oleh Ketua Assabiqat Muslimat PAS Permatang Pauh, Kholiah Desa.

Selesai solat Isyak dan solat Hajat, program diteruskan dengan munajat dan pengisian ringkas oleh Pengerusi Lajnah Tarbiyah Muslimat PAS Permatang Pauh, Ustazah Annisa Yusof.

Beliau menyeru agar Muslimat sentiasa mendekatkan diri kepada Allah dalam sebarang keadaan, baik dalam keadaan senang, susah dan ketika diuji dengan berbagai-bagai ujian.

“Sentiasalah memohon doa agar sentiasa di dalam perlindungan Allah, untuk saudara-saudara kita diseluruh dunia yang sedang diuji, dan hanya kepada-Nya kita mampu kita mohon pertolongan,” katanya lagi.

Turut hadir bersama-sama Ketua Muslimat PAS Permatang Pauh, Ustazah Norhapiza Saad yang turut memimpin solat Isyak berjamaah dan Munajat AKIFI. – HARAKAHDAILY 2/2/2020