PAS Pekan hulur sumbangan mangsa kebakaran

PEKAN: PAS Kawasan Pekan telah menziarahi mangsa kebakaran bagi menyampaikan sumbangan atas musibah yang menimpa tiga kediaman di Taman Indera Sempurna, di sini kelmarin dahulu.

Advertisement

Inisiatif Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Muslimat PAS Pekan ini dipimpin sendiri Yang DiPertua PAS Pekan, Ustaz Abu Kassim Manaf yang menemui langsung ketiga-tiga keluarga terbabit.

Pimpinan PAS Pekan yang hadir sama adalah Setiausaha, Kamaludin Suliman dan Bendahari, Muhammad Naim Mohd Nor selain Pengarah dan Timbalan Pengarah MTD Pulau Manis, Kapten Zainudin Noh dan Zainudin Hasan.

Dalam kejadian hujung bulan lalu itu, ketiga-tiga rumah teres tersebut yang berjiranan telah terbakar dipercayai berpunca daripada litar pintas dari rumah di tengah sekitar jam 10 malam.

Masing-masing kediaman mengalami kesan kebakaran sebanyak 80, 50 dan 15 peratus, namun tiada kemalangan jiwa dalam tragedi mengejutkan penduduk yang rata-rata sudah tidur.

Menurut mangsa, Noriani Kamaluddin, kejadian disedari ketika membuka pintu bilik yang didapati asap sudah berkepul-kepul dan kebanyakan ahli keluarga berada di ruang tamu, namun terpaksa segera bergegas keluar.

Pihak PAS Pekan telah menyampaikan sumbangan wang tunai, pakaian dan keperluan sekolah anak-anak dengan turut dihadiri Timbalan Ketua PAS Cawangan Indera Sempurna, Mohamad Jani Ali.

Pihak Muslimat PAS Pekan dihadiri Ketua, Timbalan dan Naib Ketua, Ustazah Rohana Mohamad, Jamilah Chu dan Harison Md Amin serta Pengerusi Lajnah Kebajikan, Siti Hawa Mohamed. – HARAKAHDAILY 5/2/2020