Rancangan ‘desperado’ DAP kembali berkuasa gagal

ORANG pertama yang merancang pengembalian DAP ke tampuk kuasa setelah Tan Sri Muhyiddin Yassin berada di tempat teratas pencalonan sebagai Perdana Menteri adalah pemikir utamanya, Dr Wong Chin Huat, yang dengan secepat kilat mengemukakan cadangan, yang turut disiarkan di dalam portal berita The Malaysian Insight petang semalam, mengenai pembentukan kerajaan baru membabitkan Pakatan Harapan dan Tun Dr Mahathir Mohamad di mana:

(1) Tun Dr Mahathir Mohamad akan dilantik sebagai Perdana Menteri,
(2) Datuk Seri Anwar Ibrahim akan dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri,
(3) Peralihan kuasa Perdana Menteri daripada Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim akan dibuat dua minggu selepas Sidang APEC.
(4) Lantikan Ahli Parlimen BERSATU sebagai Timbalan Perdana Menteri bila Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik sebagai Perdana Menteri dua minggu selepas Sidang APEC.

Pagi ini rupa-rupanya pemimpin-pemimpin tertinggi Pakatan Harapan menjilat balik ludah dan kahak mereka serta menelan kembali segala kecaman dan hamburan mereka terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad sejak beberapa hari kebelakangan ini, termasuk ‘diktator’, ‘hauskan kuasa’ serta ‘bodoh dan berfikiran singkat’, untuk merayu Tun Dr Mahathir Mohamad kembali menjadi Perdana Menteri setelah mereka sebelumnya terang-terang mengkhianati beliau dengan mencalonkan nama Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri.

Advertisement

Politik jenis apakah yang diamalkan oleh PKR, DAP dan PAN? Boleh kalah Niccolo Machiavelli oleh mainan politik berbelit PH ini. Ingatlah bahawa di sebalik semua ini DAP adalah dalang utamanya.

Berdoalah semoga perancangan desperado DAP menemui kegagalan.

DR KAMARUL ZAMAN HAJI YUSOFF – HARAKAHDAILY 29/2/2020

PENAFIAN:
HarakahDaily tidak bertanggungjawab terhadap pandangan yang dikemukakan daripada artikel ini. Ia pandangan peribadi penulis dan tidak semestinya menggambarkan pendirian HarakahDaily mahupun pendirian rasmi PAS. Segala risiko akibat penyiaran ini menjadi tanggungjawab penulis sendiri.