PAS bantu bina jalan simen Kg Hilir Beladin

BATANG LUPAR: Dewan Muslimat PAS Negeri Sarawak prihatin terhadap nasib penduduk setempat yang urusan harian mereka terpaksa dijalani dengan agak sukar disebabkan infrastruktur serba kekurangan.

Advertisement

Sehubungan itu, atas inisiatif di bawah program Kamek Prihatin, pembinaan jalan bersimen telah diusahakan dan bakal memberi manfaat untuk para penduduk Kampung Hilir Beladin dalam DUN Beting Maro, di sini.

Ini berikutan jalan sedia ada sering kali sukar untuk dilalui terutama apabila dilimpahi air tanah akibat hujan lebat hingga terpaksa diletakkan kayu baharu bagi membolehkan penduduk menggunakannya.

Ketua Penerangan Muslimat PAS Sarawak, Hamidah Mokhtar berkata, PAS menyeru agar projek seperti ini dapat diteruskan oleh pihak berwajib atau daripada sukarelawan setempat, selain membuka ruang kepada seluruh rakyat Malaysia yang ingin menyumbang.

Selain projek pembinaan jalan ini, bakal menyusul lagi beberapa projek infrastruktur lain untuk membantu rakyat di Sarawak semampunya dan sebarang sumbangan boleh disalurkan ke akaun Bank Islam Dewan Muslimat PAS Negeri Sarawak 11013010073531. – HARAKAHDAILY 6/3/2020