PH tidak serik politik isu wabak Covid-19

KUALA KEDAH: Sikap pemimpin Pakatan Harapan (PH) asyik mempolitikkan isu Covid-19 menggunakan tentera maya mereka disifatkan satu tindakan tidak bertanggungjawab.

Advertisement

Timbalan Pesuruhjaya PAS Kedah, Dr Ahmad Fakhruddin Fakhrurazi berkata, orang ramai kesal sikap pihak yang masih mencari jalan menyalahkan kerajaan semata-mata.

Katanya, sikap pemimpin PAN yang asyik menyalahkan orang lain tidak membantu negara menyahkan wabak yang sedang menular sekarang.

“Mereka terlupa kegagalan kerajaan PH mengurus wabak pada peringkat awal seperti mengetatkan kawalan pintu masuk negara sehingga berlaku kebanjiran pelancong dari negara yang menular wabak,” katanya di sini.

Menurutnya juga rakyat muak dengan kelakuan dan sikap pemimpin PH yang asyik menunding jari kepada kerajaan Perikatan Nasional yang bertungkus lumus meredakan ancaman virus Covid-19.

“Apapun ahli-ahli PAS dan seluruh rakyat mendoakan kesejahteraan buat pegawai dan kakitangan Kementerian Kesihatan, polis serta agensi-agensi yang bertungkus-lumus menanggani pandemik tersebut,” katanya.

Oleh itu beliau berharap orang ramai hendaklah istiqamah duduk di rumah masing-masing sehingga akhir Mac ini. – HARAKAHDAILY 20/3/2020