Kematian ke-7 COVID-19: Mantan pembuka Cawangan PAS

LAJNAH Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Pusat merakamkan ucapan takziah kepada keluarga Al-Marhum Idris Atan, 57 tahun yang mencatatkan kes kematian ketujuh, telah disahkan meninggal dunia pada jam 3.22 petang hari ini, 21 Mac 2020.

Sudah pasti kita tidak mampu menggambarkan bagaimana perasaan ahli keluarga beliau saat menerima berita kematian yang sudah pasti meruntunkan jiwa. Semoga seluruh ahli keluarga terutama isteri dan anak-anak tabah menghadapi situasi sukar ini, sesungguhnya ujian ini tidak lain Allah S.W.T kurniakan buat mereka mampu. Mudah-mudahan keluarga ini dikurniakan segala kekuatan dan kesabaran untuk melaluinya.

Di kesempatan ini, pihak kami merayu dan memohon kepada seluruh rakyat Malaysia tidak kira apa jua latar belakang kita, agar semua mematuhi saranan dan arahan daripada YAB Perdana Menteri serta yang dikeluarkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) terutama arahan ‘duduk di rumah‘. Diharap agar semua dapat memberikan kerjasama sewajarnya bagi mengurangkan rangkaian sebaran pandemik ini di samping mengurangkan kadar kes yang diterima.

Advertisement

Tidak lupa kepada semua frontliner yang bertugas di semua agensi, terima kasih atas segala pengorbanan dan hanya Allah S.W.T jua yang layak membalasnya. Semoga terus bersemangat untuk menabur bakti demi keselamatan dan kesejahteraan negara Malaysia yang kita cintai.

DR ROSNI ADAM
Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Pusat
21 Mac 2020 bersamaan 27 Rejab 1441 – HARAKAHDAILY 21/3/2020