Usah berpolitik tanpa mengira masa

KOTA BHARU: Pembangkang sepatutnya melahirkan sikap kebersamaan bagi membendung penularan Covid-19 dan bukannya berpolitik tanpa mengira masa dan ketika.

Advertisement

Naib Ketua Pemuda PAS Kelantan Ustaz Muhammad Abdul Malik Abdul Karim berkata, kekecewaan politik perlu diketepikan seketika bagi memberi tumpuan kepada wabak yang berlaku sekarang.

Namun katanya, apa yang dipamer sekarang pemimpin Pakatan Harapan (PH) asyik menuding jari dengan menyalahkan kerajaan baharu.

“Sifatkan seperti itu seperti tidak bertanggungjawab dan seolah-olah bersikap seperti menangguk di air keruh.

“Sepatutnya mereka perlu mewujudkan kesepakatan dan menasihatkan masyarakat supaya kekal tenang dalam menangani isu Covid-19.

“Percayalah sifat tanggungjawab dan sikap kebersamaan di samping mematuhi arahan kerajaan akan dapat mencegah penularan wabak maut yang berlaku sekarang,” katanya di sini.

Beliau yang juga Ketua Dewan Pemuda PAS Kota Bharu berkata, golongan belia perlu membantu kerajaan dengan mengajak orang ramai tinggal di rumah sebagai mematuhi perintah kawalan pergerakan.

Kata beliau mereka boleh memanfaatkan media sosial bagi mengajak orang ramai terutamanya golongan muda mematuhi arahan kerajaan.

HARAKAHDAILY 22/3/2020