Covid-19: PK rayu sumbangan bantu golongan marhaen

Pengarah Operasi PKM, Dr Halimah Ali menyampaikan sumbangan kepada golongan memerlukan

KLANG: Pusat Khidmat PAS Selat Klang terpanggil mencari dana untuk menampung keperluan ramai golongan marhaen yang putus punca pendapatan disebabkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) berikutan wabak Covid-19.

Menyedari senario ini, Pengarah Operasi PKM, Dr Halimah Ali telah memulakan langkah menghantar beras dan makanan asas ke rumah golongan marhaen.

Menurut beliau, sehingga semalam (Rabu), 44 buah keluarga telah menerima sumbangan barangan asas tersebut.

Advertisement

“Insya Allah misi menampung keperluan ini akan diteruskan. Selain memberi sumbangan kepada golongan marhaen, kami juga memberi sumbangan 15 kotak air mineral kepada pos kawalan keselamatan PDRM dan ATM Klang.

“Ini sebagai simbolik sokongan moral kepada mereka frontliners yang terus bertugas mengawal keadaan,” katanya.

Perintah Kawalan Pergerakan yang disambung sehingga 14 April sudah pasti akan menjejaskan pendapatan segelintir masyarakat.

Katanya, antaranya ada yang kehilangan kerja, ada yang terpaksa bercuti tanpa gaji dan ada yang terpaksa menutup gerai-gerai jalanan mereka.

Sudah pasti tambah beliau, mereka ini sukar untuk meneruskan kehidupan seharian.

Menyedari kesulitan dan kepayahan ini maka kami Pusat Khidmat PAS Dun Selat Klang (PK) tampil membantu golongan ini dengan menyalurkan bantuan dalam bentuk kit makanan berjumlah RM50/kit.

Sehubungan itu, PK menyeru kepada semua penderma agar bersama-sama membantu mereka yang memerlukan dengan menghulurkan sumbangan dalam bentuk barang makanan atau wang tunai.

Sumbangan boleh disalurkan terus ke akaun;
PK PAS Selat Klang melalui Bank Islam- Tabung Kebajikan Dun Selat Klang, nombor akaun – 120 100 100 80420

Segalam pertanyaan boleh hubungi Dr Halimah Ali- 019 3152939; Bendahari Chempaka- 013 3919010 dan Hal Ehwal Kebajikan PK- Azraee – 017-3127602.– HARAKAHDAILY 26/3/2020