PKP: Pekerja am tidak ketinggalan terima sumbangan

TAMBUN: Tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang dilanjutkan menyebabkan banyak pihak berdepan kesukaran, namun ianya penting sebagai suatu usaha bagi mengelak penularan wabak COVID-19 dari berterusan.

Advertisement

Dalam masa yang sama tidak dilupakan kepada semua petugas yang bertungkus-lumus menjalankan peranan masing-masing termasuklah pekerja am mengutip sampah dan pembersihan persekitaran.

Keprihatinan PAS Kawasan Tambun yang diwakilkan kepada Setiausahanya, Syed Noor Hisam Syed Hassan telah menyerahkan sumbangan barangan keperluan asas harian untuk 25 pekerja am di Kampung Tengku Hussein, di sini pagi ini.

“Kami berharap sebagai ahli masyarakat kita tidak melupakan saudara kita yang perlu bertugas seperti ini dan berikanlah kerjasama baik bagi melancarkan urusan mereka untuk kesenangan kita.

“Khidmat mereka menjaga kebersihan setempat juga sebagai barisan hadapan sangat penting buat kita ketika ini,” ujar beliau yang juga Pengarah Majlis Tindakan DUN Manjoi.

Sementara itu, Yang DiPertua PAS Tambun, Ustaz Md Salleh Said mengajak seluruh ahli PAS khususnya dan rakyat umumnya agar sama-sama membantu masyarakat sekeliling khususnya mereka yang kurang berkemampuan.

“Saat ini, bagi yang sedikit senang, bantulah apa yang boleh kepada jiran tetangga, sahabat handai yang lebih susah daripada kita, itulah sebahagian tanda kita syukur.

“Tingkatkan amal ibadat, patuhi arahan kerajaan dan jaga kebersihan sepanjang kita kena duduk di rumah ini, insya-Allah kita kekal hidup tenang,” pesan Ustaz Salleh. – HARAKAHDAILY 26/3/2020