Covid-19: PAS Tawau bantu penjaja kecil terjejas

TAWAU: Seramai 27 penjaja kecil yang kini terjejas sumber pendapatan berikutan penularan wabak Covid-19 dan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) telah menerima bantuan awal daripada PAS Kawasan Tawau.

Yang Dipertua PAS Kawasan Tawau, Mohamad Husain berkata, program tersebut adalah salah satu usaha PAS Tawau dalam membantu masyarakat yang kini sedang menghadapi kesukaran hidup akibat wabak Covid-19.

“Kami telah mengikuti segala prosedur yang telah ditetapkan oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan pihak Majlis Keselamatan Negara (MKN) serta mendapat surat kebenaran daripada pihak polis.

Advertisement

“Petugas-petugas juga menggunakan topeng muka, menjaga jarak dan menjaga kebersihan diri,” ujarnya yang juga merupakan Timbalan Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Pusat.

Salah seorang penerima bantuan, Syarifah Aloyah Habib Husen menyatakan kesyukuran serta mengucapkan terima kasih di atas bantuan yang diberikan.

Sumbangan berupa barangan keperluan asas yang diagihkan secara rumah ke rumah bagi meringankan beban yang dihadapi mereka sekarang ini.

Turut sama menyampaikan sumbangan Setiausaha PAS Tawau, Ustaz Mohd Razali Sani; Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Dewan Pemuda PAS Tawau, Ustaz Mohd Riduwan Sirajuddin (LKK) dan Bendaharinya, Ustaz Mohd Rasyid Soebah.- HARAKAHDAILY 29/3/2020