Kunjungan Menteri suntik sokongan buat ‘frontliners’

KUBANG KERIAN: Ketika mana rakyat kebanyakan terpaksa “Duduk Di Rumah”, ujian pandemik COVID-19 dan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) hakikatnya menjadi cabaran realiti yang mesti dihadap para penjawat awam.

Advertisement

Mereka kini adalah barisan hadapan negara (frontliners) yang berjuang memerangi bahaya tersebut dalam keadaan diri sendiri turut berisiko, namun ternyata hingga kini komited berjihad memutuskan rantaian ganas itu.

Atas penghargaan dan terus menyuntik semangat para petugas tersebut, Menteri Alam Sekitar, Dato’ Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man telah membuat tinjauan di Klinik Kesihatan Kota Jembal dan Klinik Kesihatan Perol, di sini hari ini.

Beliau melihat sendiri kegigihan petugas tulang belakang ini mencurah peranan mereka dalam melaksanakan saringan COVID-19, termasuk turut sama menyaksikan kerja dilakukan di Makmal Kesihatan Awam.

Di kesempatan tersebut, beliau yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian telah menyampaikan sumbangan untuk keperluan petugas berkenaan meliputi pelindung muka (face sheild), PPE dan juga ‘hand sanitizers’.

“Saya juga merakamkan jutaan penghargaan buat sukarelawan PAPISMA (Pertubuhan Amal Perubatan Ibnu Sina Malaysia) yang turut terlibat menyediakan pembekalan keperluan kesihatan kepada petugas barisan hadapan ini.

“Semoga Allah merahmati usaha dan memberikan ganjaran yang besar kepada semua pihak. Terima kasih,” ucapnya yang juga Timbalan Presiden PAS. – HARAKAHDAILY 29/3/2020