PKP: PAS Kampar bantu penduduk yang terjejas

KAMPAR: Berpegang dengan prinsip ‘Fastabiqul Khairat’ pimpinan dan ahli PAS di setiap peringkat sentiasa berlumba-lumba mengejar kebaikan terutamanya membantu rakyat yang terkesan dengan penularan wabak COVID-19 ketika ini.

Advertisement

PAS Kawasan Kampar tidak ketinggalan menggerakkan bantuan kepada orang ramai sejurus mendapati terdapat keluhan yang berhajat kepada bantuan berbentuk keperluan khas untuk mengisi perut mereka menghadapi masa-masa berat ini.

“Ahli PAS Kawasan Kampar hendaklah cakna dan empati dengan kesusahan yang dihadapi oleh mereka yang dalam kesempitan dan bersegera dalam menyalurkan sumbangan kebajikan.

“Ketika ini kami mengutamakan rakyat yang terputus bekalan makanan daripada kalangan warga emas,ibu tunggal dan nelayan darat yang diibaratkan kais pagi makan pagi,kais petang makan petang,” ulas Setiausaha PAS Kampar, Ustaz Khairul Alimi Kamarul Hailan.

Beliau berkata demikian sebagai tanda penghargaan kepada seluruh ahli PAS Cawangan dalam Kawasan Kampar yang telah membantu menyampaikan bantuan dari rumah ke rumah, di sini kelmarin.

Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Kampar juga turut membantu menyalurkan sumbangan kepada masyarakat Cina dan India di sekitar Kampar.

Sementara itu, Ketua Dewan Pemuda PAS Kampar, Mohd Shahrizan Ahmad Fuat merakamkan apresiasi kepada pemuda yang turut mengerah keringat memastikan sumbangan sampai di muka pintu rakyat yang memerlukan.

“Kami juga merayu sumbangan daripada dermawan untuk guru-guru PASTI Kampar yang terjejas sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tatkala ini.

“Sumbangan orang ramai yang ingin membantu bolehlah disalurkan melalui nombor akaun Maybank 5580 4260 4403 atas nama PASTI Kawasan Kampar,” ujar Shahrizan. – HARAKAHDAILY 31/3/2020