PKP: PAS bantu warga Siol Kandis

PETRA JAYA: Dewan Muslimat PAS Negeri Sarawak bersama Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Muslimat PAS Kawasan Petra Jaya menyedari kekangan hidup warga setempat yang terjejas ekoran Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Advertisement

Sehubungan itu, Muslimat PAS tampil memberi sumbangan berupa makanan kepada penduduk yang terkesan sebagai satu inisiatif kebajikan dalam membantu meringankan beban penduduk di Kampung Siol Kandis, di sini semalam.

Lebih 40 keluarga menerima sumbangan makanan yang diserahkan sendiri oleh Naib Ketua Muslimat PAS Sarawak, Habsah Bujang kepada penduduk yang mana sebahagian besarnya bekerja sebagai buruh, berniaga kecilan dan menerima gaji harian.

Habsah yang juga Ketua Muslimat PAS Petra Jaya berkata, pemberian tersebut turut disumbangkan Yayasan Amal Malaysia dengan penduduk tersebut menerima bantuan berupa barang keperluan harian seperti beras, gula, tepung dan telur.

Turut hadir bersama dalam serahan sumbangan tersebut ialah Yang DiPertua PAS Petra Jaya, Morshidi Hassan. – HARAKAHDAILY 10/4/2020