Fitnah Presiden PAS: Pemuda Lumut laporan polis

LUMUT: Dewan Pemuda PAS Kawasan Lumut telah membuat laporan polis berikutan fitnah terhadap Presiden PAS oleh pemilik akaun Facebook, Aiman Shaukie di Balai Polis Seri Manjung, di sini baru-baru ini.

Advertisement

Menurut Ketua Pemuda PAS Lumut, Muhammad Nizar Majid pemilik akaun tersebut telah membuat tuduhan berniat jahat berbaur fitnah dan keji terhadap Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dengan memaparkan gambar diapit bersama dua orang gadis minuman arak Carlsbeg.

Laporan yang telah dibuat beliau diiringi oleh Ketua Komandan Jabatan Amal Malaysia Lumut, Muazam Hafiz Osman itu turut diambil dalam keadaan berjaga-jaga sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan.

Menurut Nizar, kenyataan beserta gambar di laman Facebook itu adalah jelas dan terang lagi berniat jahat yang amat tidak boleh diterima sama sekali ditujukan kepada Presiden, pemimpin dan parti PAS sendiri.

“Kami Pemuda Lumut amat berharap tindakan tegas dapat diambil oleh pihak berkuasa SKMM dan PDRM terhadap individu tersebut dan juga mana-mana individu terlibat dengan kadar seberapa segera,” kata beliau. – HARAKAHDAILY 16/4/2020