Bekas pekerja terjejas PKP dibantu PKINK

KUALA KRAI: Seramai 40 bekas pekerja Kompleks Perkayuan Kelantan Sdn Bhd (KPK) yang tinggal di sekitar Kampung Stong, Dabong yang terjejas ekoran Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) mendapat perhatian Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan (PKINK).

Inisiatif dan usaha digerakkan Kelab Sukan dan Kebajikan Kumpulan PKINK (KSKK PKINK) dengan kerjasama KPK.

Advertisement

Yang Dipertua KSKK, Nor Azuwan Saleh berkata, pihaknya menyedari kekangan hidup bekas pekerja KPK yang terjejas ekoran PKP.

Jelasnya, mereka wajar diberi perhatian memandangkan pengorbanan serta dedikasi yang diberikan selama berkhidmat dengan KPK sebelum ini.

“Pekerja sokongan yang masih berkhidmat turut menerima sumbangan. Di harap sumbangan ini dapat membantu dan memberi manfaat kepada mereka yang menghadapi kesukaran sepanjang tempoh PKP ini.

“Kami menggerakkan usaha membantu meringankan bebanan yang ditanggung mereka memandangkan tempoh PKP dilanjutkan dan Ramadan bakal kunjung tiba tidak lama lagi,” katanya pada majlis penyerahan sumbangan itu di sini semalam.

Sumbangan berkenaan disampaikan Adun Dabong, Ku Mohd Zaki Ku Hussin di Pejabat KPK, Kampung Stong Kemubu.

Turut hadir Pengurus Kanan KPK, Che Iazmi Che Sof dan Pengerusi Biro Kebajikan dan Dakwah KSKK PKINK, Mohd Rozi Mohd Noor.

Sementara itu seorang penerima, Ruslan Yusoff, 51, berkata, bantuan itu amat bermakna baginya dan berterima kasih kepada PKINK yang begitu prihatin.- HARAKAHDAILY 18/4/2020