PKP: Pemuda PAS bantu warga Beting Maro

BATANG LUPAR: Dewan Pemuda PAS Sarawak melalui Jabatan Amal Malaysia (AMAL) telah menghulurkan bantuan khas pek makanan kepada penduduk yang terkesan dengan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di Beting Maro, di sini semalam.

Advertisement

Operasi dengan kekuatan 15 anggota AMAL ini dipimpin sendiri Ketua Pemuda PAS Sarawak, Hamdan Sani disertai anggota AMAL dari Petra Jaya dan Kota Samarahan dalam menghantar bantuan makanan ke kawasan tersebut.

Sumbangan pek barangan berisi makanan asas yang bernilai RM6,000 telah diserahkan kepada PAS Kawasan Batang Lupar, oleh Hamdan untuk diagihkan buat penduduk telah dikenalpasti terjejas dari arahan PKP.

“Pek makanan ini merupakan sedikit sebanyak usaha kita yang mampu meringankan beban penduduk Beting Maro yang terjejas akibat arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini,” jelas beliau.

Hamdan turut merakamkan penghargaan buat para dermawan yang menyumbang dan berharap agar bantuan ini dapat diteruskan untuk Fasa 2 dan fasa seterusnya selain menyeru agar rakyat patuh dengan PKP. – HARAKAHDAILY 18/4/2020