Pemuda Perlis agih makanan jam 3 pagi

KANGAR: Prihatin dengan tugas anggota pasukan keselamatan yang menjaga pergerakan rakyat negeri itu susulan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi memutuskan rantaian pandemik Covid-19.

Pemuda PAS Perlis mengambil inisiatif untuk memasak makanan dan mengagih kepada anggota pasukan keselamatan yang bertugas mengawal pergerakan.

Advertisement

Ketua Pemuda PAS Perlis, Ustaz Muhammad Azmir Azizan berkata, kerja-kerja memasak dan menyediakan pek sumbangan bermula jam 9 malam.

“Manakala kerja-kerja pengagihan sebanyak 200 paket makanan ke tiga Ibu Pejabat Daerah (IPD) dan 20 pos sekatan jalan raya di seluruh negeri ini berakhir pada jam 3.30 pagi,” katanya di sini hari ini.

Beliau juga berkata, seramai 30 pegawai dan anggota Jabatan Amal (JAM) Perlis menyertai program terbabit termasuk Timbalan Ketua Pemuda PAS negeri Dr Saifizi Saidon dan Pengarah JAM Amirul Jufri Mat Saman.

Muhammad Azmir juga berkata, usaha itu dilakukan sebagai tanda sokongan serta penghargaan kepada petugas keselamatan bagi menjaga keamanan dan kesejahteraan rakyat.- HARAKAHDAILY 23/4/2020