Masalah parit punca banjir akan diatasi

BAGAN SERAI: ADUN Gunung Semanggol, Razman Zakaria turun padang meninjau masalah sistem perparitan yang mengakibatkan banjir menimpa kediaman penduduk Taman Sri Kerian, di sini kelmarin.

Advertisement

Berikutan aduan penduduk kepada pihaknya, Razman hadir ke lokasi kejadian bersama Jurutera Daerah, Jabatan Kerja Raya (JKR) Daerah Kerian, Ir Kuganeswaran Nadarasa bagi meninjau permasalahan yang dilaporkan. 

Tinjauan turut diadakan ke beberapa kawasan lain antaranya Sekolah Menengah Alang Iskandar, perumahan Taman Serai Perdana, Kampung Teluk dan Kampung Depan Balai yang juga mengalami masalah sama. 

Hasil turun padang itu, difahamkan masalah berpunca daripada tanah mendap dan sistem perparitan yang kecil sehingga tidak dapat menampung kuantiti air yang banyak apabila hujan lebat turun.

Ir Kuganeswaran berkata, berikutan rekod yang di ambil, pihaknya akan berusaha menyelesaikan kemelut itu agar masalah dihadapi penduduk ini tidak berulang dan dapat dibendung sebaiknya.

Dalam pada itu, Razman menyeru seluruh penduduk yang terkesan dengan musibah tersebut agar terus bersabar dengan dugaan menimpa mereka sementara menanti tindakan susulan akan diambil pihak berkaitan.

Turut hadir dalam tinjauan itu, Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Infrastruktur, Tenaga dan Air Negeri, Dato’ Abd Yunus Jamahri, Pegawai Daerah Kerian, Ahmad Sabli Bakri dan ADUN Selinsing, Mohd Noor Dawoo. – HARAKAHDAILY 3/5/2020