Dengan darah AMAL korbankan

LUMUT: Jabatan Amal Malaysia (AMAL) Kawasan Lumut telah hadir menderma darah pada inisiatif dengan kerjasama Hospital Seri Manjung (HSM), malam kelmarin.

Advertisement

Seramai 24 anggota AMAL Lumut tampil menderma darah secara sukarela bertempat di Dewan Tertutup Majlis Perbandaran Manjung (MPM), Seri Manjung, di sini.

Menurut Komandan AMAL Lumut, Muazam Hafiz Osman, derma darah dilakukan pihaknya adalah bagi memenuhi simpanan bekalan Tabung Darah bagi keperluan kecemasan dan rawatan.

Derma darah ini oleh semua mereka dipimpin sendiri oleh Ketua Pemuda PAS Lumut, Muhammad Nizar Majid yang turut menyifatkan usaha itu sebagai sebahagian amal kebajikan.

Puji beliau, ia juga membuktikan komitmen dan kesediaan berkorban oleh anggota AMAL selain bakti kebajikan pada kemuliaan bulan Ramadan ketika ini.

Beliau juga berharap program seumpama akan mengeratkan hubungan antara pihak-pihak berkaitan di mana pada malam sama juga AMAL bersana PAS Lumut telah menyerahkan bantuan kebajikan kepada penduduk sekitar. – HARAKAHDAILY 23/5/2020