PAS Seri Desa bantu muallaf sebatang kara

TAMBUN: Nasib seorang muallaf, Abdullah Wong Su Abdullah, 67 mendapat perhatian PAS Cawangan Seri Desa dengan berkunjung dan membantu lelaki tersebut yang menetap di Taman Seri Desa, Tanah Hitam, Chemor, di sini kelmarin.

Advertisement

Sejak memeluk Islam pada 22 Jun 2010, beliau kekal menetap di kediamannya itu dengan tinggal bersama kedua ibu bapanya, namun kini terpaksa hidup sebatang kara setelah kedua orang tuanya itu meninggal dunia.

Dimaklumkan dengan keadaan hidup dilalui Abdullah Wong, maka Ketua PAS Seri Desa, Ustaz Nordin Ahmad Sidek memimpin Ahli Jawatankuasa PAS Cawangan tersebut menyelami masalah dialami muallaf tersebut.

Alhamdulillah, hasil sumbangan yang begitu menggalakkan daripada para penduduk setempat telah diusahakan. Kita dapat salurkan bantuan berbentuk bekalan makanan, pakaian dan keperluan asas kepada Abdullah Wong,” ujarnya.

Ustaz Nordin yang juga Naib Ketua Ulamak PAS Kawasan Tanbun memaklumkan, sebagai susulan, pihaknya bercadang menempatkan Abdullah Wong di bilik khas Masjid Tanah Hitam bagi membimbing ibadahnya ke arah lebih baik.

Malah, dalam hal tersebut beliau juga mendapat cadangan dan nasihat daripada Ahli Jawatankuasa Masjid Tanah Hitam supaya bimbingan berterusan dapat diberikan kepada Abdullah Wong dalam mengukuhkan kehidupan Muslimnya.

Dalam pada itu, gotong-royong membersihkan persekitaran kediaman muallaf tersebut turut dilakukan dan sumbangan atau bantuan orang ramai untuk Abdullah Wong boleh dibuat dengan menghubungi Ustaz Nordin (011-1680 5979). – HARAKAHDAILY 28/5/2020